НКРЕКП удосконалила процедуру надання послуг з приєднання до електромереж

06.10.2021 р. на засіданні НКРЕКП прийнято постанову  № 1700 НКРЕКП «Про затвердження змін до Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу».

Зазначені зміни до Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу (далі — Зміни до Методики) набирають чинності з дня, наступного за днем її оприлюднення на офіційному вебсайті НКРЕКП, крім підпункту 3 пункту 1, підпункту 5 пункту 2 та підпункту 6 пункту 4 Змін, які набирають чинності з 01.01.2022 р.

Ключові нововведення, запроваджені Регулятором для спрощення отримання замовниками послуг з приєднання:

удосконалення порядку розрахунку плати за стандартне приєднання електроустановок

Змінами до Методики визначено, що розрахунок ставок на стандартне приєднання проводиться без урахування витрат, понесених під час надання послуги з приєднання, за якою здійснювалось улаштування розвантажувальних трансформаторних пунктів, окрім трансформаторних пунктів, які забезпечують покриття дефіциту потужності виключно для потреб замовника приєднання.

Таким чином, частину витрат на створення технічної можливості для забезпечення передачі потужності замовнику до точки приєднання перенесено до інвестиційної програми, що має на меті зменшити розмір ставок на стандартне приєднання.

удосконалення порядку розрахунку плати за нестандартне приєднання електроустановок

При розрахунку коефіцієнта завантаження трансформаторних пунктів змінами до Методики передбачено врахування загальної номінальної потужності усіх трансформаторів для трансформаторних підстанцій у межах територіальної одиниці i безпосередньо приєднаних до електричних мереж високої напруги.

Отже, під час розрахунку ставок на нестандартне приєднання враховуватиметься фактичне завантаження всіх встановлених трансформаторів, а не лише задіяних у роботі, що також вплине на оптимізацію величини ставок плати за нестандартне приєднання.

удосконалення порядку надання звітності

Змінами до Методики визначено, що ОСП та ОСР подають до НКРЕКП щокварталу форму звітності щодо надання послуг з приєднання (скорочена форма — 79 позицій) та один раз у рік (повна форма — 125 позицій) з метою здійснення НКРЕКП моніторингу якості надання послуг з приєднань.

При цьому, вперше звітність подаватиметься ОСР та ОСП не лише за наданими замовникам послугами з приєднань, а і за заявниками, за якими триває процедура надання послуги з приєднання, а також які звернулись із заявою про приєднання до оператора системи передачі та операторів систем розподілу у звітному кварталі.

Тобто Регулятор матиме змогу здійснювати моніторинг не лише за фактично наданими ліцензіатами послугами з приєднання, а і за станом їх надання.

посилення контролю та відповідальності за неподання звітності

Змінами до Методики передбачено, що ОСР та ОСП мають право надавати скориговані дані, зазначені ними у формах звітності та в інформації, передбаченій у цьому пункті, виключно після проведення НКРЕКП відповідного заходу державного контролю. В інших випадках НКРЕКП не приймає до розгляду скориговані дані, надані операторами систем розподілу та оператором системи передачі.

Крім того, у разі ненадання ОСР даних для розрахунку ставок плати за стандартне приєднання у вигляді та обсягах, установлених НКРЕКП, розрахунок ставок плати за стандартне приєднання проводиться на підставі даних, скоригованих НКРЕКП згідно з цією Методикою.

При цьому, ОСП та ОСР відповідають за достовірність даних, зазначених ними у формах звітності та в документах.

визначення порядку розрахунку коефіцієнта оптимізації

Змінами до Методики передбачено, що розрахунок коефіцієнта оптимізації коштів щодо витрат, пов’язаних з наданням послуг з приєднань електроустановок замовників до електричних мереж за базовий період, окремо проводиться НКРЕКП для міської та сільської місцевості (для стандартних приєднань) та приєднань, виконаних господарським і підрядним способами на підставі аналізу актів за виконаними договорами про приєднання.

При цьому, результати аналізу застосовуються пропорційно до кожного напряму для визначення фактичних капітальних витрат, понесених під час надання послуг зі стандартного приєднання (за об’єктами замовників, приєднання яких завершено в базовому періоді) для міської та сільської місцевості за першим та другим ступенями стандартного приєднання, за якими проводився аналіз.

Більш детальна інформація наведена у презентації:

Посилання на джерело інформації Повернутися до новин

27